Slide
Ramowy rozkład dnia w Przedszkolu Językowo-Artystycznym „Twórcze Misie”
Ramowy rozkład dnia uwzględnia wymagania zdrowotne, higieniczne i jest dostosowany do potrzeb dzieci wynikających z ich rozwoju, warunków życiowych, wieku i założeń programowych przedszkola. Praca wychowawczo – dydaktyczna i opiekuńcza jest organizowana odpowiednio do potrzeb dzieci i prowadzona na podstawie przyjętego programu wychowania przedszkolnego dostosowanego do nowej podstawy programowej.

Pobyt dzieci w przedszkolu podzielony jest na pięć części:
  • Co najmniej jedna piąta pobytu dziecka w przedszkolu powinna być przeznaczona na dowolną zabawę dziecka.
  • Co najmniej jedną piątą dzieci powinny spędzać w ruchu, np.: w ogrodzie przedszkolnym (zajęcia sportowe, gry i zabawy ruchowe, obserwacje przyrodnicze, prace ogrodnicze i porządkowe).
  • Jedną piątą można przeznaczyć na zajęcia dydaktyczne.
  • Pozostałe dwie piąte pobytu dziecka w przedszkolu nauczyciel może zagospodarować dowolnie (np: czynności opiekuńcze, samoobsługowe, organizacyjne)
Wg nowej podstawy programowej podstawowymi formami organizacyjnymi zajęć w przedszkolu są: zabawy dowolne dzieci oraz zabawy i ruch na świeżym powietrzu.

Dzieci uczestniczą także w zajęciach dodatkowych, organizowanych na terenie przedszkola.
Ramowy rozkład dnia w Przedszkolu Językowo-Artystycznym „Twórcze Misie”
Uwaga! Ramowy rozkład dnia jest tylko ramą dnia i może ulec zmianie ze względu na różne warunki pogodowe, wizyty gości w przedszkolu, uroczystości, spotkania, krótszy lub dłuższy czas realizacji tematu dnia.
Plan dnia grupy 3-4 latków:
06:30 - 08:00 Schodzenie się dzieci. Grupy łączone. Rozmowy indywidualne i w małych grupach, zabawy swobodne przy niewielkim udziale nauczyciela, wspieranie samodzielnych działań dzieci.

08:00 - 08:30 Śniadanie, czynności higieniczne po śniadaniu, mycie zębów.

08:30 - 09:00 Zajęcia dydaktyczne, programowe prowadzone przez nauczyciela, wyzwalające aktywność dzieci w różnych sferach rozwoju.

09:00 - 09:30 Aktywne zajęcia i zabawy edukacyjno-rozwojowe (język angielski, język hiszpański, rytmika)

09:30 - 10:30 Spacer/plac zabaw, obserwacje przyrodnicze, poznawanie najbliższego otoczenia, zabawy ruchowe.

10:30 - 11:30 Zabawy swobodne w sali przedszkolnej, rozwijanie zainteresowań dzieci

11:30 - 12:00 Zupa i czynności higieniczne

12:00 - 13:00 Leżakowanie, odpoczynek przy dźwiękach muzyki relaksacyjnej.

13:00 - 13:30 Ćwiczenia relaksacyjne, słuchanie bajek czytanych przez nauczyciela, zabawy tematyczne, zabawy swobodne.

13:30 - 14:00 Obiad, czynności higieniczne po obiedzie.

14:00 - 15:00 Aktywne zajęcia i zabawy edukacyjno rozwojowe (warsztaty teatralno- taneczne, warsztaty plastyczne, doświadczalnia), zabawy swobodne, ćwiczenia indywidualne z dziećmi dostosowane do ich możliwości. (zgodne z planem zajęć)

15:00 - 15:30 Podwieczorek, czynności higieniczne po podwieczorku.

15:30 - 16:00 Swobodne zabawy, gry dydaktyczne i stolikowe, prace użyteczno-porządkowe w sali, praca indywidualna z dzieckiem.

16:00 - 17:00 Łączenie grup, rozchodzenie się dzieci do domów.
Plan dnia grupy 5-6 latków:
06:30 - 08:00 Schodzenie się dzieci. Rozmowy indywidualne i w małych grupach, zabawy swobodne przy niewielkim udziale nauczyciela, wspieranie samodzielnych działań dzieci. Zajęcia indywidualne z pianina.

08:00 - 08:30 Śniadanie, czynności higieniczne po śniadaniu, mycie zębów.

08:30 - 09:00 Aktywne zajęcia i zabawy edukacyjno rozwojowe (J. angielski, rytmika, pianino), zabawy ruchowe i wspierające sprawność dzieci.

09:00 - 10:00 Spacer/plac zabaw, obserwacje przyrodnicze, poznawanie najbliższego otoczenia, zabawy ruchowe.

10:00 - 11:00 Aktywne zajęcia i zabawy edukacyjno rozwojowe (rytmika, pianino, logopedia), zabawy swobodne w wybranych kącikach zainteresowań.

11:00 - 11:30 Zajęcia dydaktyczne, programowe prowadzone przez nauczyciela, wyzwalające aktywność dzieci w różnych sferach rozwoju.

11:30 - 12:00 Zupa, czynności higieniczne po zupie.

12:00 - 13:30 Aktywne zajęcia i zabawy edukacyjno rozwojowe (J. angielski, pianino, logopedia, warsztaty teatralno-taneczne), ćwiczenia relaksacyjne, słuchanie bajek czytanych przez nauczyciela, zabawy tematyczne, ćwiczenia i zabawy utrwalające i rozwijające kompetencje dzieci, praca indywidualna z dzieckiem.

13:30 - 14:00 Obiad, czynności higieniczne po obiedzie.

14:00 - 15:00 Aktywne zajęcia i zabawy edukacyjno rozwojowe (J. angielski, pianino, warsztaty plastyczne, doświadczalnia), zabawy swobodne, ćwiczenia indywidualne z dziećmi dostosowane do ich możliwości.

15:00 - 15:30 Podwieczorek, czynności higieniczne po podwieczorku.

15:00 - 17:00 Swobodne zabawy, gry dydaktyczne i stolikowe, prace użyteczno-porządkowe w sali, praca indywidualna z dzieckiem, łączenie grup, rozchodzenie się dzieci do domów.